Tense
escrito moito das habilidades sociais, establecéndose distintos criterios. A competencia social, capacidade para manter boas relacións con outras persoas,
implica dominar as habilidades sociais básicas (comunicativas, respecto polos
demáis, compartir e xestionar emocións, comportamento prosocial e cooperación,
asertividade, empatía, prevención e resolución de conflictos…).
Tod@s
coñecemos estas habilidades e sabemos a importancia que teñen na procura de
emprego e no desenvolvemento profesional e persoal.
Ás
veces resulta moi complicado poñelas en práctica. Cando asistimos a sesións presenciais
nas que un profesional nos fala das emocións, do desenvolvemento das
habilidades sociais, do autocoñecemento…, saímos a comer o mundo, cunha enerxía
positiva e un estado de ánimo inmellorables.
Pero
sucede que no día a día as cousas non dependen soamente de nós, sendo moi
difícil escoller as emocións ou a actitude axeitada porque o noso estado de
ánimo é consecuencia do que facemos, do que nos pasa, da nosa aprendizaxe e experiencia vital.
Por
iso cómpre ter conciencia de que a nosa
vida e o noso destino dependen de nós, identificar os obstáculos que impiden
avanzar, e planificar, redefinir metas.
Para
atopar algo é necesario coñecernos a nós mesmos, saber que realmente somos e
así poderemos saber o que buscamos.Ser reflexivos, analizar as nosas reaccións,
aprender da experiencia, estar aberto á crítica e a novas perspectivas así como
á aprendizaxe constante e o autodesenvolvemento.
O
segredo está en ter claros os nosos obxectivos e as nosas metas para poder
actuar con dedicación, esforzo e resistencia á frustración.
Unha
boa planificación pode coadxuvar tamén a que xurda esa motivación que ás veces
nos falta, porque a motivación pode ser causa para actuar pero tamén a
consecuencia da nosa actuación.O importante é actuar.
No
exercizo da orientación é básico axudar a concienciar ao usuario da necesidade
de definir o seu obxectivo profesional, para poder establecer unha meta que o motive no día a día e non se desvíe destes
obxectivos.
Moitas
veces cando preguntamos aos nosos orientados polo seu obxectivo profesional responden:“traballar no que poda, traballar no que me salga”. Estas respostas
xeralmente revelan actitudes reactivas. Adóptase unha actitude pasiva, quedando á deriva e xera unha enerxía negativa e, o que todavía é peor, fai que se desatendan cousas sobre as que sí se pode facer algo.
Tamén é certo que en épocas de crise como a
actual non se pode escoller pero non por
iso, ou por realizar outros traballos temporais, temos que esquecer cal é o
noso obxectivo e non loitar por conseguilo.
Sen
embargo, as persoas proactivas establecen metas e se anticipan aos feitos con
ilusión, imaxinación, paixón e asumindo o risco de equivocarse.
Para
poder acadar os nosos obxectivos temos que crer o que facemos, non actuar por
inercia ou por facer algo; temos que ter vontade de facelo, querer facelo, non
se trata dun simple cumprimento e, finalmente, poder facelo e identificar os
obstáculos que impiden avanzar e planificar a nosa actuación.
Se non
arriscamos, innovamos e saímos da nosa zona de confort difícilmente cumpriremos
as nosas metas. E para rematar, por se a xogada nos sae mal, recordar a frase que citou o outro día, no
Cixug, Fernando Aguilar: “unhas veces se gana e outras…. se aprende!”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario